شبکه های اجتماعی

برخلاف وبلاگ و سایت که نویسنده گرایشی برای مطالعه و دانستن علاقه مندی های مخاطب ندارد  شبکه اجتماعی  سایت یا مجموعه سایتی است که به مخاطبانش امکان  به اشتراک گذاشتن نظرات علاقه ها افکار فعالیت ها و...را میدهد در شبکه اجتماعی میتوانید با افرادی در آن سوی زمین از طریق امکانات سایت مثل چت صحبت کنید به خدماتی که سایت برائه رفع نیاز مخاطب ازائه میدهد اپلیکیشن و به مخاطبان یک شبکه اجتماعی کامیونیتی میگویند که دو مشخصه موفقیت یک شبکه اجتماعی هستند 

شبکه های اجتماعی ویژگی هایی چون امکان مشارکت کردن باز بودن ارتباط دوطرفه شکلگیری جماعت های آنلاین و توانایی ایجاد ارتباط را به عنوان برگ برنده در اختیار دارند 

کاربران اینترنتی با حضور در شبکه های اجتماعی علاوه بر برخورداری ازامکانات شبکه  سازی و تقویت شبکه های دوستی و کاری فعلی و ایجاد شبکه های انسانی جدید، امکاناتی که تا پیش از این از طریق سایت های مختلف دریافت می کردند را یک جا در اختیار دارند. امکاناتی از قبیل ایجاد صفحات و ساخت وبلاگها  وجستوجوی اینترنتی، اطلاع از اخبار و رویدادها، شرکت در فضاهای گفتگو از قبیل چت روم ها وفضا برای آپلود تصاویر و فایلها و غیره که تا پیش از این کاربران برای استفاده از هر کدام باید عضو سایتی می شدند، حال از طریق تنها یک عضویت  قابل دسترس است. در نتیجه  اغلب زمان خود را به حضور درشبکه های اجتماعی اختصاص می دهند. به عنوان نمونه براساس آماری که در سایت فیس بوک ارائه شده، حدود 150 میلیون عضو فعال این شبکه اجتماعی، روزانه حدود سه میلیارد دقیقه زمان درفیس بوک صرف می کنند  

شبکه های اجتماعی گوناگونی در سطح وب وجود دارند مثل: 

مای اسپیس یاهو کلوب وپربیننده ترین آنها یعنی فیس بوک .ایرانیان که آمار بالایی از مخاطبان شبکه های اجتماعی را دارند بیشتر جذب کلوب و یاهو شده اند گرچه ممکن است هرگز این سایتها را با نام شبکه اجتماعی نشناسد و بیشتر با عناوینی چون سایت دوست یابی و.. آشنا باشند  

شبکه های اجتماعی در روند رویدادهای سطح جامعه نیز  بی تاثیر نیستند.برای مثال اهمیت فعالیت فیس بوک در جریان انتابات اخیر بر هیچ کس پوشیده نیست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد